Avui obert: 09:00-14:00, 16:00-20:30
Demà obert: 09:00-14:00, 16:00-20:30

5 fruites d'estiu i els seus beneficis

Temps de lectura 2 min.

A l'estiu, les altes temperatures i l'exposició solar fan que suïs i perdis aigua, vitamines i minerals, necessaris per estar hidratat. Una bona opció per recuperar-los és menjant fruita. A més, una de les millors maneres d'aconseguir que la teva dieta sigui saludable és basar-la en aliments frescos i de temporada.

Incorpora fruita aquest estiu als teus plats menjant-la fresca. Pren-la entre menjars, com a esmorzar a mig matí o berenar. Evitaràs picar els clàssics snacks que, generalment, són molt processats i amb alt contingut en greixos i sucres, mentre que aprofites les propietats nutritives d’aquests aliments tan saborosos.

5 FRUITES D'ESTIU I ELS SEUS BENEFICIS

Són moltes les opcions de fruita d'estiu, avui te n’expliquem 5 que no poden faltar per posar color i salut a la temporada estival.

El meló. La fibra, el potassi i el seu alt contingut en aigua el fan un aliment depuratiu, que pot ajudar davant la retenció de líquids. El seu baix contingut en sodi en fa un aliment adequat per a dietes sense sal. Mentre que l'alt contingut en àcid fòlic que posseeix el converteix en una bona recomanació per consumir durant l'embaràs. A més, el magnesi, el calci, els folats i les vitamines A i C afavoreixen el creixement del fetus.

Les cireres. Són font de fibra, important per a un trànsit digestiu regular. I també ho són de melatonina, un antioxidant que ajuda a regular els cicles de son, pel que són bones per ajudar a assegurar un bon descans. També és una fruita d'estiu rica en vitamines C, E, potassi, magnesi, ferro, àcid fòlic i fibra. El contingut d'antocianines, a més, fa que tinguin propietats antiinflamatòries.

5 frutas de verano

El préssec. Presenta un bon equilibri als nivells de potassi i sodi que conté, factor clau en la reducció del risc cardiovascular. Aquesta fruita t'aporta fibra, fonamental als teus processos digestius i té acció diürètica, ajudant a combatre la retenció de líquids, entre altres beneficis.

Les maduixes. Entre altres propietats, es tracta d'una de les fruites amb més capacitat hidratant, ja que compta amb una elevada composició d'aigua (al voltant del 92%). Són riques en vitamina C, però si alguna cosa caracteritza les maduixes és el seu poder antioxidant, que és degut a les antocianines, als polifenols i la vitamina C. A més, t'ajuden a combatre el restrenyiment, gràcies a la fibra i l'aigua que contenen i protegeixen la teva salut visual.

L'albercoc. La seva aportació en potassi fa que sigui un bon aliment per ajudar al bon funcionament del teu sistema nerviós i dels músculs. A més, té acció diürètica, i afavoreix la salut del cor amb el seu contingut en vitamina E i ferro. Entre els principals beneficis, l'albercoc també contribueix a prevenir la degeneració macular i a enfortir els nervis òptics.

Escullis l'opció que escullis, aquesta temporada posa fruita al teu dia. Fes-ne un aliment principal a la teva dieta i gaudiràs del seu sabor, i també de les seves propietats beneficioses per a la teva salut mentre et refresques.